Radnice

Umístění pevné překážky na místní nebo veřejně přístupné účelové komunikaci

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Umístění pevné překážky na místní nebo veřejně přístupné účelové komunikaci

  2. Základní informace k životní situaci

    Na místní a veřejně přístupnou účelovou komunikaci lze umístit pevnou překážku pouze na základě povolení silničního správního úřadu. Za pevnou překážku se nepovažují dopravní značky a dopravní zařízení kromě zábradlí, zrcadel a hlásek. Povolení lze vydat pouze za předpokladu, že nebude ohrožena bezpečnost a plynulost silničního provozu a žadatel o vydání povolení zajistí na svůj náklad veškerá potřebná opatření.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Osoba, která hodlá na pozemní komunikaci umístit pevnou překážku.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Splnění veškerých požadovaných náležitostí.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti k silničnímu správnímu úřadu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor stavebního řádu a přestupků, oddělení stavebního úřadu, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • Žádost o povolení k umístění pevné překážky,
    • Okótovaný situační nákres umístění pevné překážky (šířka chodníku; rozměry pevné překážky - šířka, délka; zbývající průchod pro chodce, případně jiné vzdálenosti),
    • Nákres nebo např. fotografie s vyznačením rozměrů pevné překážky,
    • Aktuální výpis z obchodního rejstříku (právnická osoba), kopii živnostenského listu (fyzická osoba podnikající), OP (fyzická osoba),
    • Plnou moc k vyřizování úředních záležitostí (oprávnění k vyřizování úředních záležitostí nutno doložit plnou mocí žadatele nebo jeho statutárního zástupce).
  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    O žádosti musí být rozhodnuto do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech a v případech, kdy je nařízeno místní šetření, do 60 dnů od zahájení řízení, tj. od podání žádosti.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Účastníkem řízení o povolení umístění pevné překážky na místní nebo veřejně přístupné účelové komunikaci je kromě žadatele vlastník (správce) dotčené místní nebo účelové komunikace. Dotčeným orgánem je příslušný orgán Policie České republiky.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Součinnost při vyřizování žádosti, např. urychleným odstraněním případných nedostatků a vad žádosti. Žadatel je dle ust. § 29 odst. 2 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů povinen na svůj náklad zajistit všechna potřebná opatření vyvolaná umístěním dotyčné pevné překážky na místní nebo účelovou komunikaci.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Elektronická podatelna (v případě využití e-mailu posta@moap.ostrava.cz je nutné, aby  byla e-mailová zpráva opatřena uznávaným elektronickým podpisem ve smyslu § 6 odst. 1 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů)

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    23.02.2021

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno