Umístění pevné překážky na místní nebo veřejně přístupné účelové komunikaci
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Umístění pevné překážky na místní nebo veřejně přístupné účelové komunikaci
-
Základní informace k životní situaci
Na místní a veřejně přístupnou účelovou komunikaci lze umístit pevnou překážku pouze na základě povolení silničního správního úřadu. Za pevnou překážku se nepovažují dopravní značky a dopravní zařízení kromě zábradlí, zrcadel a hlásek. Povolení lze vydat pouze za předpokladu, že nebude ohrožena bezpečnost a plynulost silničního provozu a žadatel o vydání povolení zajistí na svůj náklad veškerá potřebná opatření.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Osoba, která hodlá na pozemní komunikaci umístit pevnou překážku.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění veškerých požadovaných náležitostí.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním žádosti k silničnímu správnímu úřadu.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor stavebního řádu a přestupků, oddělení stavebního úřadu, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- Žádost o povolení k umístění pevné překážky,
- Okótovaný situační nákres umístění pevné překážky (šířka chodníku; rozměry pevné překážky - šířka, délka; zbývající průchod pro chodce, případně jiné vzdálenosti),
- Nákres nebo např. fotografie s vyznačením rozměrů pevné překážky,
- Aktuální výpis z obchodního rejstříku (právnická osoba), kopii živnostenského listu (fyzická osoba podnikající), OP (fyzická osoba),
- Plnou moc k vyřizování úředních záležitostí (oprávnění k vyřizování úředních záležitostí nutno doložit plnou mocí žadatele nebo jeho statutárního zástupce).
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
O žádosti musí být rozhodnuto do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech a v případech, kdy je nařízeno místní šetření, do 60 dnů od zahájení řízení, tj. od podání žádosti.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Účastníkem řízení o povolení umístění pevné překážky na místní nebo veřejně přístupné účelové komunikaci je kromě žadatele vlastník (správce) dotčené místní nebo účelové komunikace. Dotčeným orgánem je příslušný orgán Policie České republiky.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Součinnost při vyřizování žádosti, např. urychleným odstraněním případných nedostatků a vad žádosti. Žadatel je dle ust. § 29 odst. 2 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů povinen na svůj náklad zajistit všechna potřebná opatření vyvolaná umístěním dotyčné pevné překážky na místní nebo účelovou komunikaci.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Elektronická podatelna (v případě využití e-mailu posta@moap.ostrava.cz je nutné, aby byla e-mailová zpráva opatřena uznávaným elektronickým podpisem ve smyslu § 6 odst. 1 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů)
-
Popis byl naposledy aktualizován
23.02.2021
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno