Radnice

Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

Místní a přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích.

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o místní a přechodnou úpravu provozu  na pozemních komunikacích. Stanovení místní a přechodné úpravy provozu  na místních komunikacích III. a IV. třídy a na veřejně přístupných účelových komunikacích  povoluje příslušný správní úřad po projednání  s  Policií České republiky.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Osoba, v jejímž zájmu nebo z jejíhož podnětu, by mělo dojít k úpravě dopravního značení.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Splnění všech požadovaných náležitostí.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádostí k příslušnému správnímu úřadu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor stavebního řádu a přestupků, oddělení stavebního úřadu, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29  Ostrava.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • Žádost o místní úpravu dopravního značení – místní / přechodnou,
    • Aktuální výpis z obchodního rejstříku (právnická osoba), kopii živnostenského listu (fyzická osoba podnikající), OP (fyzická osoba),
    • Plnou moc k vyřizování úředních záležitostí (oprávnění k vyřizování úředních záležitostí nutno doložit plnou mocí žadatele nebo jeho statutárního zástupce),
    • Výkresovou dokumentaci, nejlépe situaci v přehledném měřítku, s originálním potvrzením souhlasného stanoviska Městského ředitelství Policie České republiky – Dopravního inspektorátu, ve složitějších případech stanovisko pracovní skupiny OŘD při Odboru dopravy Magistrátu města Ostravy a 4x kopii této dokumentace.
  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za stanovení dopravního značení se nevybírá žádný poplatek.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Délka vyřízení žádosti o stanovení místní úpravy provozu (dopravního značení) je  90 dní ode dne doručení žádosti.  Délka  vyřízení  žádosti  u přechodného dopravního značení  je 30 dnů od podání žádosti,  v případech, kdy  se  dopravním značením  dočasně zakáže  nebo  omezí stání nebo zastavení  silničních vozidel  je lhůta  pro vyřízení žádosti 60 dnů.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • vlastník (správce) komunikace,
    • Policie České republiky,
    • případně dotčené organizace, orgány nebo občané.
  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Součinnost při vyřizování žádosti, např. urychleným odstraněním případných nedostatků a vad žádosti. Žadatel je povinen dodržovat podmínky Stanovení místní nebo přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Elektronická podatelna (v případě využití e-mailu posta@moap.ostrava.cz je nutné, aby  byla e-mailová zpráva opatřena uznávaným elektronickým podpisem ve smyslu § 6 odst. 1 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů)

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    05.02.2024

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno