Úpravy v bytech a nebytových prostorech
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Úpravy v bytech a nebytových prostorech
-
Základní informace k životní situaci
Jakékoliv úpravy, včetně stavebních je nájemce oprávněn provést v prostoru pouze s předchozím písemným souhlasem pronajímatele, a to na základě písemné žádosti.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Písemnou žádost může podat nájemce bytu a nebytových prostor.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti na podatelnu úřadu Moravská Ostrava a Přívoz.
Souhlas je vydáván formou uzavření smlouvy "Souhlas pronajímatele se změnou věci, Smlouva o úhradě nákladů spojených se změnou věci".
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
- osobně na oddělení technické správy (Tyršova 1761/14, 729 29 Ostrava),
- na emailové adrese Martina.Volakova@moap.ostrava.cz,
- telefonicky 599 442 980, 702 018 267,
- podáním písemné žádosti.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor správy domovního fondu, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách v kanceláři technické správy umístěné v 1. NP domu Tyršova 1761/14 (kancelář má samostatný přímý vstup z ulice).
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- základní údaje o žadateli,
- telefonní kontakt, popř. e–mailovou adresu,
- plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci).
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
- žádost (neexistuje vzor žádosti, každý žadatel podá písemnou žádost individuálně),
- technická dokumentace k plánovaným změnám.
Vzory smluv "Souhlas pronajímatele se změnou věci, Smlouva o úhradě nákladů spojených se změnou věci" pro byty a nebytové prostory jsou k dispozici zde.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Nejsou vyžadovány žádné správní poplatky.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Po podání písemné žádosti bude uzavřena smlouva s žadatelem. Odhadovaná doba je 30 dní.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Odbory městského obvodu.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- podání žádosti,
- uzavření smlouvy,
- zápis o ukončení díla po termínu ukončení prací.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Podání žádosti je možné řešit využitím elektronické podatelny.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Obecně závazná vyhláška statutárního města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn a doplňků,
- Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů,
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob.
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
-
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
28.11.2022
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace