Pronájem obecního bytu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Pronájem obecního bytu
-
Základní informace k životní situaci
Možnost získání obecního bytu.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Občan EU nebo s trvalým pobytem na území ČR starší 18 let, který nemá dluh vůči statutárnímu městu Ostrava.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podmínky pronájmů jsou uvedeny v zásadách ZAS 2022 - 03, Zásady pronajímání bytů ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.
Podmínkou při účasti ve výběrovém řízení je úplné a pravdivé vyplnění příslušných formulářů a jejich odevzdání ve stanoveném termínu.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Informováním se o probíhajících nebo připravovaných výběrových řízeních:
- osobně v kanceláři oddělení technické správy (Tyršova 1761/14, 729 29 Ostrava),
- dotazem na emailové adrese makler@moap.ostrava.cz,
- telefonicky 599 442 980, 720 966 853,
- na webových stránkách městského obvodu www.nemovitostimoap.cz.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, oddělení správy domovního fondu, náměstí Dr. Edvarda Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, nám. Dr. Edvarda Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor správy domovního fondu, oddělení technické správy, kancelář oddělení technické správy na Tyršově ul. 1761/14, 729 29 Ostrava.
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad k prokázání totožnosti.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Prohlášení k informaci o zpracování osobních údajů
Formuláře jsou také k dispozici na webových stránkách www.nemovitostimoap.cz.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Nejsou vyžadovány žádné správní poplatky.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady a zastupitelstva městského obvodu.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Spolužadatel (manžel - manželka, druh - družka).
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Splnění podmínek stanovených pro konkrétní výběrové řízení, řádné vyplnění formulářů a jejich odevzdání v uzavřené obálce na podatelnu městského obvodu.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
K získání informací a získání formulářů lze využít webové stránky městského obvodu www.nemovitostimoap.cz, případné dotazy lze zasílat na adresu makler@moap.ostrava.cz
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Obecně závazná vyhláška statutárního města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn a doplňků,
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů.
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady městského obvodu.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uplatňují se smluvní sankce sjednané ve smlouvách.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Na webových stránkách www.nemovitostimoap.cz
-
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
-
Datum konce platnosti popisu
15.11.2023
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Neuvedeno