Zábory veřejného prostranství - VEŘEJNÁ ZELEŇ
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Zábory veřejného prostranství - VEŘEJNÁ ZELEŇ
-
Základní informace k životní situaci
V případě potřeby dočasného užívání zeleně na pozemcích ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených do správy městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, je nutné si předem (výjimku tvoří pouze havárie) zajistit vydání souhlasu vlastníka s užitím pozemku k záboru veřejné zeleně. I v případě záboru zeleně v důsledku havárie je nutné rovněž požádat o vydání souhlasu vlastníka s užitím pozemku k záboru veřejné zeleně obdobným způsobem.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Fyzická osoba či právnická osoba, případně jejich zplnomocněný zástupce. Plná moc musí být doložena.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Řešit zábory pozemků zeleně předem (před započetím prací na zeleni, umístění zařízení, oplocení apod.) se správcem veřejné zeleně, tj. odborem investic a místního hospodářství Úřadu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Výjimkou jsou pouze činnosti související s havarijními případy, kdy je nutno podat stejnou žádost jako v případě plánovaného záboru pozemků zeleně. Zároveň je nutno podat příslušné oznámení správci poplatku viz ZDE. V případě požadavku ze strany městského obvodu je nutné projednat případné uzavření smluvního vztahu ZDE.
Případy, při kterých nevydá OIMH souhlas vlastníka - správce pozemku zeleně:
a) žadatel má nesplacený dluh vůči městskému obvodu po stanovené lhůtě splatnosti,
b) požadovaný zábor se neslučuje s právy a povinnostmi městského obvodu a třetích osob k dotčeným pozemkům dle uzavřených smluv,
c) žadatel před podáním žádosti prokazatelně nesplnil povinnosti a podmínky stanovené městským obvodem jako správcem a vlastníkem při předchozích žádostech o zábor veřejné zeleně a pozemku,
d) žádost není podána na předepsaném formuláři.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné Žádosti o vydání souhlasu vlastníka s užitím pozemku k záboru veřejné zeleně dle stanoveného formuláře.
V případech havárií na zeleni je nutno podat žádost na stejném formuláři.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor investic a místního hospodářství, oddělení místního hospodářství, náměstí Dr. E. Beneše 6/555, 729 29 Ostrava.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, Ostrava-Moravská Ostrava, odbor investic a místního hospodářství, oddělení místního hospodářství, vstupní vestibul v přízemí budovy radnice městského obvodu na přepážce č.4 a č.6 zadáním ve vyvolávacím systému.
Ing. Bc. Anna Johánková Harhajová
referent komunálních služeb+420599442963 6 / Edvarda Beneše Bc. Olga Salačová
referent komunálních služeb+420599442964 4 / Edvarda Beneše -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Vyplněný formulář Žádost o vydání souhlasu vlastníka s užitím pozemku k záboru veřejné zeleně (možno vyplnit také ve výše uvedené kanceláři) a dále
- situační snímek dle mapy katastru nemovitostí se zakreslením a popisem využití plochy a všech součástí záboru včetně okótování rozměrů všech záborů,
- ověřená plná moc k právním úkonům v případě zastupování žadatele.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o vydání souhlasu vlastníka s užitím pozemku k záboru veřejné zeleně
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Tato záležitost je řešena na Odboru financí a rozpočtu Úřadu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.
Sazby místního poplatku za užívání veřejného prostranství jsou uvedeny v aktuálně platné Obecně závazné vyhlášce statutárního města Ostravy o místním poplatku za užívaní veřejného prostranství. Bližší informace naleznete zde
Pro zábor veřejné zeleně na pozemcích ve vlastnictví městského obvodu může být uzavřeno příslušné smluvní ujednání prostřednictvím odboru majetkového Úřadu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Bližší informace a formuláře naleznete zde.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny, zpravidla se záležitost vyřídí do 30 dnů pouze v případě neuzavření smluvního vztahu.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dalším účastníkem je zdejší odbor majetkový a odbor financí a rozpočtu.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Dodržení všech podmínek žádosti nebo příslušné smlouvy, pokud byla uzavřena, a úhrada místní ho poplatku za užívání veřejného prostranství.
V případě, že oznámené zařízení může ohrozit bezpečnost silničního provozu, žadatel si zajistí na vlastní náklad souhlas Dopravního inspektorátu Městského ředitelství Policie ČR, Výstavní 55, Ostrava-Vítkovice.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Souhlas k záboru veřejné zeleně lze vyřídit elektronicky přes elektronickou podatelnu úřadu : posta@moap.ostrava.cz , případně přes datovou schránku ID : c9ybfpi
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Platný Statut města Ostrava
- Zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny v platném znění a předpisy související
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Podáním u správce veřejné zeleně.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Dle příslušných ustanovení zákona o obcích, zákona o přestupcích a občanskoprávních předpisů.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Tato záležitost je řešena na Odboru financí a rozpočtu Úřadu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.
-
Kontaktní osoba
Ing. Roman Samek
vedoucí oddělení místního hospodářství+420599442960 2 / Edvarda Beneše -
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
30. 6. 2011.
-
Popis byl naposledy aktualizován
15.04.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace