Úřad městského obvodu bude z důvodu stěhování v příštím týdnu uzavřen, 2. září
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz bude ve dnech 9. – 12. září z důvodu stěhování uzavřen. Prosíme občany, aby vyřizování svých záležitostí odložili na jiný termín. „Uvědomujeme si, že tato změna je opravdu radikální a že bude třeba určitého času na to, aby si na ni obyvatelé obvodu zvykli. Ale zároveň věříme tomu, že budou – stejně jako my – vnímat pozitiva, která přestěhování přináší,“ obrací se na občany starosta Jiří Havlíček. „Abychom občanům orientaci v nové budově úřadu městského obvodu na náměstí Dr. E. Beneše 555/6 co nejvíce usnadnili, nechali jsme zpracovat mapku s přehledným orientačním plánkem všech čtyř pater radnice. Tento plánek bude k dispozici v přízemí radnice, kde bude zřízena informační služba. Každému, kdo bude potřebovat, informátor vysvětlí, kde hledané pracoviště nalezne, a zároveň jej opatří i zmíněným plánkem. Budeme také rádi, když se s prostorami nového sídla úřadu obvodu přijdou lidé seznámit během dne otevřených dveří, který pořádáme v pátek 26. září," uvádí starosta.
„Naším cílem je znovu vnést život do této části centra města. S ohledem na omezené možnosti využití tohoto historického objektu také chceme zamezit jeho případné devastaci. Výhodou je dobrá dopravní dostupnost a také osamostatnění se, to znamená oddělení činnosti magistrátu od činnosti našeho úřadu a tím zvýraznění rozdílu mezi městem a naším obvodem. Vlastní budova také přinese zjednodušení komunikace uvnitř úřadu, větší komfort pro občany. Ve stávající budově uvolníme prostory pro potřeby magistrátu,“ vysvětlila hlavní důvody přemístění sídla úřadu místostarostka Petra Bernfeldová.
„Se stěhováním do budovy na náměstí Dr. E. Beneše jsme řešili rovněž parkování. Vyčlenili jsme plochy, které budou určeny pro parkování zaměstnanců, a to na ulici Žofínské (za Domem knihy). Návštěvníci úřadu budou moci využívat devět bezplatných, časově omezených parkovacích míst před budovou na náměstí Dr. E. Beneše (dnes taxi stání). Parkovat zde bude možné maximálně hodinu. Pro návštěvníky je dále v dostupné vzdálenosti možnost parkovat např. na parkovišti vedle muzea na Pivovarské ulici za cenu 20 Kč/hod. a další půlhodiny za 10 Kč. Dále existuje pro návštěvníky radnice varianta využít parkoviště v Nové Karolině, kde jsou nyní první tři hodiny parkování zdarma,“ uvedl místostarosta Dalibor Mouka.
V souvislosti se stěhováním radnice dojde ke změně všech telefonních čísel. Telefonní číslo na spojovatelku je 599 444 444, ostatní tel.č. jsou uvedena na www.moap.cz a taky ve zpravodaji Centrum. V přízemí budovy radnice bude moderní vyvolávací systém, který zjednoduší občanům čekání na některých úsecích. Prostřednictvím vyvolávacího systému budou občané obslouženi na matrice a ohlašovně a na oddělení místního hospodářství (parkovací karty, zábory veřejného prostranství, sociální pohřby). Kromě toho zde bude návštěvníkům k dispozici informátor, který vám bude nápomocen při vyřizování vašich záležitostí a poradí o rozmístění jednotlivých odborů a jejich agend. Zasedání zastupitelstva se budou i nadále konat v budově Nové radnice na Prokešově náměstí.