Ukončili jsme rekonstrukci ulice 28. října, 9. prosince 2015
Na konci listopadu byla ukončena rekonstrukce ulice 28. října v úseku od Masarykova po Smetanovo náměstí. Stavební stroje z centra města odjely, do jedné z hlavních tepen centra města opět vstoupil klid a řád. Ve středu 9. prosince se uskutečnilo slavnostní ukončení a stříhání pásky, kterého se zúčastnili projektanti, zástupci Úřadu Regionální rady, města i obvodu.
Investorem akce je právě městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz, který již několik let volal po opravě této pěší zóny. „Před třemi lety vzal náš obvod řešení této akce do svých rukou. Zahájili jsme komunikaci s nositeli vítězného návrhu řešení pěší zóny, připravili projekt i soutěž. Dnes stavba i díky pomoci současného vedení města stojí. Doufám, že dobrý pocit z nové podoby této ulice budou mít nejenom občané žijící v daně části města, ale i návštěvníci centra a místní podnikatelé. Věřím, že tímto krokem pomůžeme k tomu, aby se i domy soukromých vlastníků zaplnily obchody a provozovateli služeb," říká místostarosta Dalibor Mouka. Náklady na rekonstrukci činily zhruba 28 mil. Kč a téměř celá tato částka bude uhrazena z Regionálního operačního programu.
„Otevření rekonstruované části pěší zóny je pouze jednou ze zastávek na naší cestě, při společné snaze o oživení historického centra Ostravy. Důležité je, aby se nejen na pěší zónu, ale do středu města vůbec, vrátili lidé. A tady nás všechny čeká ještě hodně práce,“ řekl primátor Ostravy Tomáš Macura.
Rekonstrukce si vyžádala přeložku vodovodu, rekonstrukci části kanalizace a přeložku části vedení nízkého napětí. Proveden byl archeologický průzkum Národním památkovým ústavem, jelikož se ulice nachází v památkové zóně. Ulici se žulovými obrubníky nyní lemují nové lavičky, stromy i sloupy veřejného osvětlení, pítko, unikátním prvkem je kolejový památník s historickou zastávkovou tabulí. Chodníky jsou z řezané dlažby a komunikace ze štípané žulové kostky. Je zde 21 vzrostlých javorů se zapěstovanou korunou, dvacet nových laviček z tryskané žuly s dřevěným sedákem z tropického dřeva a 49 samostatně stojících regulačních sloupků se znakem města Ostravy, vizuálně oddělující chodníky od vozovky, dalších šestnáct litinových sloupků je osazeno odpadkovými plechovými koši. V ulici nechybí ani tři stojany na kola a osm světelných reklamních skříní typu Citylight. Unikátním prvkem je kolejový památník s historickou zastávkovou tabulí.