Dítě s výchovnými problémy

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Dítě s výchovnými problémy

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o situace, kdy chování nezletilého dítěte působí obtíže rodičovské nebo jiné autoritě. Jde o nezletilé děti se záškoláctvím, nevhodných chováním ve škole, agresivitou, útěky z domova, požíváním alkoholu nebo jiných návykových látek, trestnou činností a přestupky.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Jednat jsou oprávněni zákonní zástupci dítěte, ale i samo dítě. Upozornit na tyto skutečnosti mohou i další osoby nebo instituce, a to osobně, písemně, mailem nebo telefonicky. Prošetřena budou všechna upozornění, i anonymní. Oznamovateli je zajištěno zachování anonymity, a to v souladu s § 57 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny. Každé oznámení bude prověřeno a každá situace vyžaduje individuální přístup.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Kontaktem s pracovníky oddělení sociálně-právní ochrany dětí.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Má-li dítě trvalý pobyt v městském obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, nebo v obvodech Petřkovice, Hošťálkovice nebo Lhotka nebo se zde právě fakticky zdržuje, je touto institucí Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz - odbor sociálních věcí, oddělení sociálně-právní ochrany dětí.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit denně na Úřadu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor sociálních věcí, oddělení sociálně-právní ochrany dětí, v kancelářích uvedených u jednotlivých kontaktních pracovníků.

    Pavla Balášová
    sociální pracovník
    599442922, mobil: 720735288 421 / Edvarda Beneše
    Alena Čimborová, DiS.
    sociální pracovník
    599442923, mobil: 720735261 412 / Edvarda Beneše
    Mgr. Markéta Drobíková
    sociální pracovník
    599442971, mobil: 724290818 411 / Edvarda Beneše
    Jana Friedlová
    sociální pracovník
    599442924, mobil: 720735271 414 / Edvarda Beneše
    Bc. Yveta Holubová
    vedoucí oddělení sociálně-právní ochrany dětí
    599442921, mobil: 602653853 418 / Edvarda Beneše
    Bc. Hana Hořínová
    sociální pracovník
    599442925, mobil: 720735286 413 / Edvarda Beneše
    Mgr. Dagmar Hrivňáková
    sociální pracovník
    599442926, mobil: 720735296 420 / Edvarda Beneše
    Bc. Eva Kiszová, DiS.
    sociální pracovník
    599442927, mobil: 720735290 413 / Edvarda Beneše
    Bc. Markéta Krumniklová
    sociální pracovník - kurátor pro mládež
    599442933, mobil:720735268 415 / Edvarda Beneše
    Bc. Marcela Kusá
    sociální pracovník
    599442929, mobil: 720735252 414 / Edvarda Beneše
    Bc. Romana Laníková, DiS.
    sociální pracovník - kurátor pro mládež
    599442934, mobil: 720735276 415 / Edvarda Beneše
    Bc. Martina Mariáková
    sociální pracovník
    599442930, mobil: 720735262 412 / Edvarda Beneše
    Bc. Martina Martynková
    sociální pracovník - kurátor pro mládež
    599442969, mobil: 720735294 419 / Edvarda Beneše
    Bc. Miroslav Pyš
    sociální pracovník
    599442931, mobil: 720735273 411 / Edvarda Beneše
    Mgr. Pavlína Režná
    sociální pracovník
    599442932, mobil: 720735298 421 / Edvarda Beneše
    Mgr. Bc. Pavla Štenclová
    sociální pracovník
    599442928 420 / Edvarda Beneše
    Zuzana Vavrošová, DiS.
    sociální pracovník - kurátor pro mládež
    599442935, mobil: 720735289 419 / Edvarda Beneše
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formuláře nejsou třeba.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Jednání probíhá bez poplatků.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Bez zbytečného odkladu dle možností jednotlivých pracovišť.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Všichni, kteří mohou k dané situaci podat důležité informace.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s pracovníky oddělení sociálně-právní ochrany dětí.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Můžete využít emailové adresy pracovníků oddělení sociálně-právní ochrany dětí, které jsou uvedeny v kontaktním seznamu pracovníků.

  15. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Pokud je vydáno správní rozhodnutí, je opravným prostředkem proti tomuto rozhodnutí odvolání, které se podává k orgánu, který rozhodnutí vydal. Poučení o opravných prostředcích je v každém správním rozhodnutí vždy uvedeno.

  16. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Pořádková pokuta rodičům za nespolupráci s oddělením sociálně-právní ochrany dětí až do výše 20 000,-- Kč (§ 53 odst. 5 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů).

  17. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Informace lze v Ostravě získat na odborech sociálních věcí všech úřadů městských obvodů a také na Magistrátu města Ostravy, a to buď osobně nebo na webových stránkách těchto institucí.

  18. Související životní situace a návody, jak je řešit

    Každá náročná životní situace v rodině s nezletilým dítětem může vést k výchovným problémům u dítěte. Jedná se například o rozvod rodičů, domácí násilí v rodině, partnerské neshody rodičů, ztráta zaměstnání atd. Tyto situace lze řešit s pomocí pracovníků oddělení sociálně-právní ochrany dětí, kteří mohou doporučit i další odborníky, kteří se na řešení budou podílet.

  19. Popis byl naposledy aktualizován

    14.03.2019

  20. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno