Pečovatelská služba
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
Pečovatelská služba se poskytuje osobám na území našeho obvodu, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci a mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, a proto potřebují pomoc při zvládání péče o vlastní osobu a domácnost.
Našim cílem je:
- Umožnit klientům žít běžným způsobem života, podporovat je v činnostech, kde jsou sníženy jejich schopnosti zejména v oblasti osobní péče a péče o domácnost.
- Poskytovat sociální službu, která zachovává a rozvíjí důstojný život klientů s maximálním důrazem na jejich svobodnou vůli a soukromí.
-
Prostřednictvím depistáže informovat občany starší 75 let o možnostech individuální péče s pomocí pečovatelské služby.
Okamžitá kapacita pečovatelské služby 16 + 1
-
Označení - pojmenování - životní situace
Pečovatelská služba
-
Základní informace k životní situaci
Městský obvod poskytuje pečovatelskou službu formou terénní a ambulantní služby, a to jak v bytech v domech s pečovatelskou službou tak v domácnostech klientů mimo tyto domy.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Jednat ve věci je oprávněna osoba, která poskytnutí pečovatelské služby pro sebe požaduje, tj. budoucí klient služby.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Městský obvod poskytuje pečovatelskou službu na základě smlouvy s klientem služby v rozsahu základních činností služby, vymezených v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, přičemž jednotlivé úkony těchto činností jsou specifikovány v nabídce, a to za úhradu dle sazebníku úhrad, který je zpracován podle prováděcí vyhlášky k zákonu o sociálních službách a který schválila rada městského obvodu.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Jestliže požadujete zavedení pečovatelské služby ve své současné domácnosti, kontaktujte sociální pracovnici. Řešení situace je popsáno níže v bodě „Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit“.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor sociálních věcí, oddělení sociálních služeb, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odloučené pracoviště Tyršova 14, Ostrava.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na odloučeném pracovišti Úřadu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, na ulici Tyršova 14, odbor sociálních věcí, oddělení sociálních služeb, kanceláře č. 105 a 106.
Bc. Jana Kielarová
sociální pracovník+420599442644, mobil: 724067385 106 / Tyršova 1761/14 Mgr. Renáta Kunzová
vedoucí oddělení sociálních služeb+420599442643, mobil: 724305639 105 / Tyršova 1761/14 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občanský průkaz nebo jiný doklad k prokázání totožnosti.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Jednání probíhá bez poplatků.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení se odvíjí od kapacity pečovatelské služby a akutnosti.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dalším účastníkem je osoba/osoby, kterou určí zájemce o službu a v případě, že je zájemce osoba omezená ve svéprávnosti, jedná za ni soudem ustanovený opatrovník.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Umožnit sociální šetření v místě svého bydliště.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Zavedení pečovatelské služby je potřeba projednat osobně.
V případě zájmu Vás navštívíme a společně dohodneme detaily požadované péče. V průběhu vstupního rozhovoru sociální pracovnice posoudí, zda spadáte do cílové skupiny pečovatelské služby. Pokud tomu tak není, v případě Vašeho zájmu poskytne kontakty na jiné poskytovatele sociálních služeb, popř. kontakty na veřejně dostupné služby.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Je-li klient nespokojen s poskytováním služby, může podávat stížnosti na poskytovanou službu dle „Pravidel pro přijímání a vyřizování stížností nebo podnětů ke kvalitě nebo způsobu poskytování sociální služby“.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
V případě porušení sjednaných podmínek ze strany klienta (např. agrese pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek apod.), které vede k ohrožení bezpečnosti pracovníků, ke snížení jejich důstojnosti nebo k vytváření nepřátelského, ponižujícího nebo zneklidňujícího prostředí, může být ukončeno poskytování sjednaného úkonu, event. vypovězena smlouva o poskytování pečovatelské služby. Klient služby může smlouvu vypovědět kdykoli bez udání důvodu.
Nedodržení povinností nájemce bytu je řešeno dle příslušných ustanovení občanského zákoníku.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
Všechny Vaše dotazy zodpoví pracovníci oddělení sociálních služeb odboru sociálních věcí.
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
Mgr. Renáta Kunzová
vedoucí oddělení sociálních služeb+420599442643, mobil: 724305639 105 / Tyršova 1761/14 -
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
01.10.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace