Prodej bytů, nebytových prostorů, domů a souvisejících pozemků do vlastnictví nájemců nebo třetích osob
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Prodej bytů, nebytových prostorů, domů a souvisejících pozemků do vlastnictví nájemců nebo třetích osob
-
Základní informace k životní situaci
Jedná se o prodej:
- bytů,
- nebytových prostorů,
- domů,
- včetně souvisejících pozemků do vlastnictví nájemců a třetích osob.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
- fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci.
- právnická osoba.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Postup pro prodej formou výběrového řízení
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Přihlášením do výběrového řízení a složením příslušné kauce.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor majetku, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor majetku, kancelář č. 114, 1. patro.
Eva Červenková
referent majetkové správy+420599442875 114 / Edvarda Beneše Milena Stromská
referent majetkové správy+420599442881 114 / Edvarda Beneše -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
-
údaje o žadateli,
-
u právnických osob aktuální výpis z obchodního rejstříku, u družstev či občanských sdružení doklad prokazující subjektivitu a stanovy, u podnikajících fyzických osob živnostenský list,
-
v případě zastupování žadatele pověřenou osobou plná moc v originále, popř. ověřená kopie.
-
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní poplatky se nehradí. Hradí se pouze náklady spojené s prodejem, a to poplatek ve výši 2000,-- Kč za podání návrhu na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí. Tyto náklady hradí kupující.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu a zastupitelstva městského obvodu. Běžná doba vyřízení je většinou 6 měsíců.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou stanoveny.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Vaše případné dotazy můžete řešit prostřednictvím elektronické podatelny.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších změn
-
zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitosti ČR ( katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů
-
zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
- Obecně závazná vyhláška statutárního města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn a doplňků
-
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence zastupitelstva městského obvodu, které je možné požádat o opětovné posouzení žádosti.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uplatňují se smluvní sankce v případě, že jsou sjednány ve smlouvách
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
Jana Pánková
vedoucí odboru majetku+420599442880 110 / Edvarda Beneše -
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
30.08.2011
-
Popis byl naposledy aktualizován
04.10.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace