Prodej bytů, nebytových prostorů, domů a souvisejících pozemků do vlastnictví nájemců nebo třetích osob

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Prodej bytů, nebytových prostorů, domů a souvisejících pozemků do vlastnictví nájemců nebo třetích osob

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o prodej:

    •  bytů,
    •  nebytových prostorů,
    •  domů,
    •  včetně souvisejících pozemků do vlastnictví  nájemců a třetích osob.
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci.
    • právnická osoba.
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Postup pro prodej formou výběrového řízení

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Přihlášením do výběrového řízení a složením příslušné kauce.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor majetku, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • údaje o žadateli, 
    • u právnických osob aktuální výpis z obchodního rejstříku, u družstev či občanských sdružení doklad prokazující subjektivitu a stanovy, u podnikajících fyzických osob živnostenský list,
    • v případě zastupování žadatele pověřenou osobou plná moc v originále, popř. ověřená kopie. 
  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky se nehradí. Hradí se pouze náklady spojené s prodejem, a to  poplatek ve výši 2000,-- Kč za podání návrhu na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí. Tyto náklady hradí kupující.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu  a zastupitelstva městského obvodu. Běžná doba vyřízení je většinou 6 měsíců.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Nejsou stanoveny.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Vaše případné dotazy můžete řešit prostřednictvím elektronické podatelny.   

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    04.10.2024

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno