Zřízení věcného břemene
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Zřízení věcného břemene
-
Základní informace k životní situaci
V případech, kdy žadatel potřebuje umístit inženýrské sítě do pozemků svěřených městskému obvodu, umístit na nich jinou stavbu či zajistit přístup ke svým nemovitostem, zřizuje městský obvod věcná břemena ke svěřeným pozemkům.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
- fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci,
- právnická osoba.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti, která bude obsahovat:
- základní údaje o žadateli,
- zákres inženýrských sítí, umístění stavby, rozsah práva přístupu ve snímku katastrální mapy,
- zkrácenou technickou zprávu vztahující se k předmětu věcného břemene,
- stanovisko správce pozemku,
- informaci o parcele,
- telefonní kontakt, popř. e–mailovou adresu,
- plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci).
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor majetku, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor majetku, kancelář č. 111, 1. patro.
Klára Szybková
referent majetkové správy+420599442974 111 / Edvarda Beneše -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- Základní údaje o žadateli
- Zákres inženýrských sítí, umístění stavby, rozsah práva přístupu ve snímku katastrální mapy,
- Zkrácenou technickou zprávu vztahující se k předmětu věcného břemene,
- Stanovisko správce pozemku,
- Informaci o parcele,
- Telefonní kontakt, popř. e–mailovou adresu,
- Plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci).
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Podání žádosti je bezplatné.
Veškeré náklady za zřízení věcného břemene hradí žadatel (geometrický plán, náklady spojené s vkladem práva do katastru nemovitostí, náklady spojené s ověřením podpisu).
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu. Běžná doba vyřízení je většinou 2 měsíce.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou po žadateli požadovány.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Podání žádosti je možné řešit elektronickou poštou.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
-
zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí ČR (katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů,
-
zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů,
-
Obecně závazná vyhláška statutárního města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn a doplňků.
-
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady městského obvodu.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uplatňují se smluvní sankce v případě, že jsou sjednány ve smlouvách
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
Jana Pánková
vedoucí odboru majetku+420599442880 110 / Edvarda Beneše -
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
15.11.2023
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace