Zřízení věcného břemene

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zřízení věcného břemene

  2. Základní informace k životní situaci

    V případech, kdy žadatel potřebuje umístit inženýrské sítě do pozemků svěřených městskému obvodu, umístit na nich jinou stavbu či zajistit přístup ke svým nemovitostem, zřizuje městský obvod věcná břemena ke svěřeným pozemkům.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci,
    • právnická osoba.
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podání písemné žádosti, která bude obsahovat:

    • základní údaje o žadateli,
    • zákres inženýrských sítí, umístění stavby, rozsah práva přístupu  ve snímku katastrální mapy,
    • zkrácenou technickou zprávu vztahující se k předmětu věcného břemene,
    • stanovisko správce pozemku,
    • informaci o parcele,
    • telefonní kontakt, popř. e–mailovou adresu,
    • plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci).
  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním písemné žádosti.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz,  odbor majetku, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • Základní údaje o žadateli
    • Zákres inženýrských sítí, umístění stavby, rozsah práva přístupu  ve snímku katastrální mapy,
    • Zkrácenou technickou zprávu vztahující se k předmětu věcného břemene,
    • Stanovisko správce pozemku,
    • Informaci o parcele,
    • Telefonní kontakt, popř. e–mailovou adresu,
    • Plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci).
  8. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Podání žádosti je bezplatné.

    Veškeré náklady za zřízení věcného břemene hradí žadatel (geometrický plán, náklady spojené s vkladem práva do katastru nemovitostí, náklady spojené s ověřením podpisu).

  9. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu. Běžná doba vyřízení je většinou 2 měsíce.

  10. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.

  11. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou po žadateli požadovány.

  12. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání žádosti je možné řešit elektronickou poštou.

  13. Popis byl naposledy aktualizován

    15.11.2023

  14. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno