Pronájem/propacht prostor sloužících podnikání/nebytových prostor

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Pronájem/propacht prostor sloužících podnikání/nebytových prostor

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o pronájem/propacht prostor sloužících podnikání/nebytových prostor ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o nájem může podat:

    • fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci,
    • právnická osoba.
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podání písemné žádosti:

    Žádost o nájem/pacht prostoru sloužícího podnikání/nebytových prostor 

    Podmínky stanovují ZAS 2022 - 05, Zásady pronajímání/propachtování prostor sloužících podnikání/nebytových prostor ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
    • osobně na oddělení technické správy (Tyršova 1761/14, 729 29 Ostrava),
    • dotazem na emailové adrese ,
    • telefonicky 599 442 980, 702 018 267,
    • podáním písemné žádosti.
  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor správy domovního fondu, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách  s makléřem městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, v kanceláři umístěné v 1. NP domu Tyršova 1761/14 (kancelář má samostatný přímý vstup z ulice).

    Makléř: Bc. Martina Voláková, tel.: 702 018 267,

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • základní údaje o žadateli,
    • telefonní kontakt, popř. e–mailovou adresu,
    • plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci).
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Podání žádosti je bezplatné.

    Žadatel uzavře s pověřeným odborem smlouvu o úhradě zálohy na náklady spojené s projednáním žádosti a uhradí zálohu ve výši navrhovaného měsíčního nájemného, minimálně však 1 000 Kč za každý prostor, a to vše nejpozději 3 pracovní dny před projednáním žádosti v radě městského obvodu.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Každá žádost o nájem/pacht bude zaevidována a žadatel bude informován nejpozději do 30 dnů o dalším postupu vyřízení žádosti. Vedoucí odboru správy domovního fondu rozhodne o termínu uzávěrky možnosti doručení žádostí. V případě více zaevidovaných žádostí se stanoví termín veřejného projednávání, na které budou žadatelé pozváni, aby mohli svou žádost dále upravit z hlediska navrhované výše nájemného/pachtovného, případně účelu nájmu/pachtu, žádosti budou následně předloženy radě městského obvodu.

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu. Běžná doba vyřízení je cca 2 měsíce.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Odbory městského obvodu.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    • účast na veřejném projednávání žádosti o nájem,
    • uzavření smlouvy o úhradě zálohy na náklady spojené s projednáváním žádosti,
    • úhrada zálohy,
    • uzavření dohody o složení jistoty, 
    • úhrada jistoty,
    • uzavření nájemní smlouvy.
  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání žádosti je možné řešit využitím elektronické podatelny.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady městského obvodu.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Dle smluvního ujednání.

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace

    Prohlídky vybraných prostor se konají po předchozí domluvě s makléřem.

    Makléř: Bc. Martina Voláková, 599 442 890, 702 018 267,

  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Na webových stránkách www.nemovitostimoap.cz

  22. Za správnost návodu odpovídá útvar
  23. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  24. Popis byl naposledy aktualizován
  25. Datum konce platnosti popisu
  26. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    31.10.2022