Pronájem obecního bytu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Pronájem obecního bytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Možnost získání obecního bytu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Občan EU nebo s trvalým pobytem na území ČR starší 18 let, který nemá dluh vůči statutárnímu městu Ostrava.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podmínky pronájmů jsou uvedeny v zásadách ZAS 2022 - 03 Zásady pronajímání bytů ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.

    Podmínkou při účasti ve výběrovém řízení je úplné a pravdivé vyplnění příslušných formulářů a jejich odevzdání ve stanoveném termínu.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Informováním se o probíhajících nebo připravovaných výběrových řízeních:

    • osobně v kanceláři oddělení technické správy (Tyršova 1761/14, 729 29 Ostrava)
    • dotazem na emailové adrese makler@moap.ostrava.cz
    • telefonicky 599 442 980, 720 966 853
    • na webových stránkách městského obvodu www.nemovitostimoap.cz
  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, oddělení správy domovního fondu, náměstí Dr. Edvarda Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, nám. Dr. Edvarda Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor správy domovního fondu, oddělení technické správy, kancelář oddělení technické správy na Tyršově ul. 1761/14, 729 29 Ostrava.

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Doklad k prokázání totožnosti.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Nejsou vyžadovány žádné správní poplatky.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady a zastupitelstva městského obvodu.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Spolužadatel (manžel - manželka, druh - družka).

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Splnění podmínek stanovených pro konkrétní výběrové řízení, řádné vyplnění formulářů a jejich odevzdání v uzavřené obálce na  podatelnu městského obvodu.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    K získání informací a získání formulářů lze využít webové stránky městského obvodu www.nemovitostimoap.cz, případné dotazy lze zasílat na adresu

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou související předpisy
    • PRA 2022 - 02 Pravidla pro provádění oprav, údržby, stavebních úprav a výměn zařizovacích předmětů a rozúčtování služeb v bytech a nebytových prostorech ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady městského obvodu.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Uplatňují se smluvní sankce sjednané ve smlouvách.

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace

    Prohlídky bytů se konají po předchozí domluvě s makléřem.

    Makléř: Petra Ryboňová, 599 442 980, 720 966 853

    makler@moap.ostrava.cz

  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Na webových stránkách www.nemovitostimoap.cz

  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar
  24. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  25. Popis byl naposledy aktualizován
  26. Datum konce platnosti popisu

    31.10.2022

  27. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    Neuvedeno