Pronájem a výpůjčka pozemků svěřených městskému obvodu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

V případech, kdy žadatel potřebuje pronajmout nebo vypůjčit pozemek či část pozemku, ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Pronájem a výpůjčka pozemků svěřených městskému obvodu

  2. Základní informace k životní situaci

    V případech, kdy žadatel potřebuje pronajmout nebo vypůjčit pozemek či část pozemku, ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o nájem nebo výpůjčku může podat:

    -fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci)

    -právnická osoba

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podání písemné žádosti, která bude obsahovat:

    • identifikace pozemku (parcelní číslo + název katastrálního území)
    • snímek katastrální mapy s okótovaným zákresem předmětu žádostí,
    • základní údaje o žadateli,
    • telefonní kontakt, popř. e-mailovou adresu,
    • plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci),
    • pokud bude účelem užívání předmětu žádosti podnikatelská činnost, bude součástí žádosti popis podnikatelského záměru žadatele,
    • u restauračních zahrádek situační snímek s grafickým vyznačením a popisem záboru plochy restaurační zahrádky s příslušným okótováním, včetně odstupových vzdáleností od sousedních staveb nebo jiných pevných zařízení v místě na podkladě katastrální mapy k jednoznačné identifikaci místa pronájmu,
    • pokud žadatel požaduje v rámci restaurační zahrádky umístit její zastřešení či markýzy, bude přílohou žádosti vizualizace uvedeného příslušenství,
    • v případě umístění reklamy, bude přílohou žádosti okótovaný technický nákres reklamního zařízení a jeho fotografii nebo vizualizaci.
  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním písemné žádosti.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor majetku, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

     

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Písemnou žádost vč. příslušných příloh

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Podání žádosti je bezplatné.

    Veškeré náklady spojené s uzavřením smlouvy hradí žadatel (zpracování zákresů, vizualizací či pořízení fotodokumentace).

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu. Běžná doba vyřízení je většinou 2 měsíce.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Při přípravě návrhu smlouvy je požadována součinnost žadatele.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání žádosti je možné řešit elektronickou poštou.

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    25.09.2023

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno