Pronájem a výpůjčka pozemků svěřených městskému obvodu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
V případech, kdy žadatel potřebuje pronajmout nebo vypůjčit pozemek či část pozemku, ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu
-
Označení - pojmenování - životní situace
Pronájem a výpůjčka pozemků svěřených městskému obvodu
-
Základní informace k životní situaci
V případech, kdy žadatel potřebuje pronajmout nebo vypůjčit pozemek či část pozemku, ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Žádost o nájem nebo výpůjčku může podat:
-fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci)
-právnická osoba
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti, která bude obsahovat:
- identifikace pozemku (parcelní číslo + název katastrálního území)
- snímek katastrální mapy s okótovaným zákresem předmětu žádostí,
- základní údaje o žadateli,
- telefonní kontakt, popř. e-mailovou adresu,
- plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci),
- pokud bude účelem užívání předmětu žádosti podnikatelská činnost, bude součástí žádosti popis podnikatelského záměru žadatele,
- u restauračních zahrádek situační snímek s grafickým vyznačením a popisem záboru plochy restaurační zahrádky s příslušným okótováním, včetně odstupových vzdáleností od sousedních staveb nebo jiných pevných zařízení v místě na podkladě katastrální mapy k jednoznačné identifikaci místa pronájmu,
- pokud žadatel požaduje v rámci restaurační zahrádky umístit její zastřešení či markýzy, bude přílohou žádosti vizualizace uvedeného příslušenství,
- v případě umístění reklamy, bude přílohou žádosti okótovaný technický nákres reklamního zařízení a jeho fotografii nebo vizualizaci.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor majetku, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Písemnou žádost vč. příslušných příloh
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Návrh na pronájem pozemku - restaurační zahrádka
- Lze podat i neformalizovanou písemnou žádost.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Podání žádosti je bezplatné.
Veškeré náklady spojené s uzavřením smlouvy hradí žadatel (zpracování zákresů, vizualizací či pořízení fotodokumentace).
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu. Běžná doba vyřízení je většinou 2 měsíce.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Při přípravě návrhu smlouvy je požadována součinnost žadatele.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Podání žádosti je možné řešit elektronickou poštou.
-
Popis byl naposledy aktualizován
25.09.2023
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno