Zprostředkování kontaktu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zprostředkování kontaktu

  2. Základní informace k životní situaci

    Občan starší 15 let (dále jen "kontaktující osoba") podá písemnou žádost o zprostředkování kontaktu s jiným občanem (dále jen "kontaktovaná osoba").

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Občan starší 15 let.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Ministerstvo vnitra pokud jednoznačně identifikuje kontaktovanou osobu, zašle jí informaci o zprostředkování kontaktu obsahující jméno, popř. jména, příjmení a adresu místa trvalého pobytu nebo jiné kontaktní údaje kontaktující osoby a důvod pro zprostředkování kontaktu. V případě, že nelze kontaktovanou osobu jednoznačně identifikovat nebo nemá trvalý pobyt na území České republiky, sdělí  Ministerstvo vnitra tuto skutečnost kontaktující osobě. V případě, že kontaktovaná osoba zemřela a byla vůči kontaktující osobě osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner), sdělí datum, místo a okres úmrtí.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním písemné žádosti o zprostředkování kontaktu.

    V žádosti občan uvede své

    • jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení,
    • adresu místa trvalého pobytu, popřípadě jiné kontaktní údaje,
    • ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, popříp. jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo jí posledního známého trvalého pobytu. V žádosti může prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner),
    • a důvod pro zprostředkování kontaktu.

    Žádost opatří úředně ověřeným podpisem, povinnost úředního ověření neplatí, pokud občan podepíše žádost před orgánem příslušným k přijetí žádosti.

    Žádost lze rovněž podat elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    O zprostředkování kontaktu lze požádat na kterémkoliv

    • matričním úřadě,
    • obecním úřadě obce s rozšířenou působností,
    • krajském úřadě, 
    • Ministerstvu vnitra, odboru správních činností.
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor vnitřních věcí, oddělení matriky a ohlašovny, kancelář č. 10, 11, přízemí budovy radnice.

    Alena Krömrová
    referent vnitřních věcí státu - ohlašovna
    599442856 10 / Edvarda Beneše
    Kateřina Mařáková
    referent vnitřních věcí státu - ohlašovna
    599442857 11 / Edvarda Beneše
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Občan předkládá platný občanský průkaz nebo cestovní pas.   

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Tiskopis Žádost o zprostředkování kontaktu lze získat u

    • Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí,
    • úřadů městských obvodů statutárního města Ostravy, pověřeným vedením matrik,
    • Krajského úřadu Moravskoslezského kraje,
    • Ministerstva vnitra, odboru správních činností.

    Vzor tiskopisu je k dispozici na internetových stránkách Ministerstva vnitra.
    Písemná žádost o zprostředkování kontaktu nemusí být podána na uvedeném tiskopise.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za zprostředkování kontaktu uhradí občan správní poplatek ve výši 500,- Kč, a to formou:

    • kolkové známky v hodnotě 500,- Kč,
    • v hotovosti při podání žádosti na úřadě,
    • zasláním na účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710, jako variabilní symbol se použije číslo ve tvaru 1111...., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem, specifický symbol 433 a jako zprávu pro příjemce uvede své jméno a příjmení.
    V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká nárok na vrácení správního poplatku.
  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny. 

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci postupu nejsou stanoveni. 

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou požadovány. 

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Žádost je možno podat elektronicky, musí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem, nebo zaslána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů.
    • Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nejsou stanoveny. 

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Sankce nejsou stanoveny. 

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Internetové stránky Ministerstva vnitra ČR.

  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    19.03.2019

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno