Zprostředkování kontaktu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Zprostředkování kontaktu
-
Základní informace k životní situaci
Na základě písemné žádosti občana České republiky staršího 15 let o zprostředkování kontaktu (dále jen „kontaktující osoba“) zprostředkuje ministerstvo požadovaný kontakt jiným občanem uvedeným v žádosti (dále jen „kontaktovaná osoba“) s využitím základního registru obyvatel.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Občan České republiky starší 15 let.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ministerstvo vnitra pokud jednoznačně identifikuje kontaktovanou osobu, zašle jí informaci o zprostředkování kontaktu obsahující jméno, popř. jména, příjmení a adresu místa trvalého pobytu nebo jiné kontaktní údaje kontaktující osoby a důvod pro zprostředkování kontaktu. V případě, že nelze kontaktovanou osobu jednoznačně identifikovat nebo nemá trvalý pobyt na území České republiky, sdělí Ministerstvo vnitra tuto skutečnost kontaktující osobě. V případě, že kontaktovaná osoba zemřela a byla vůči kontaktující osobě osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner), sdělí datum, místo a okres úmrtí.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti o zprostředkování kontaktu.
V žádosti občan České republiky starší 15 let uvede své
- jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení,
- adresu místa trvalého pobytu, popřípadě jiné kontaktní údaje,
- ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, popříp. jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo jí posledního známého trvalého pobytu. V žádosti může prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner),
- a důvod pro zprostředkování kontaktu.
Žádost opatří úředně ověřeným podpisem, povinnost úředního ověření neplatí, pokud občan podepíše žádost před orgánem příslušným k přijetí žádosti.
Žádost lze rovněž podat elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.
-
Na které instituci životní situaci řešit
O zprostředkování kontaktu lze požádat na kterémkoliv
- matričním úřadě,
- obecním úřadě obce s rozšířenou působností,
- krajském úřadě,
- Ministerstvu vnitra, odboru správních činností.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor vnitřních věcí, oddělení matriky a ohlašovny, kancelář č. 10, 11, přízemí budovy radnice.
Alena Krömrová
referent vnitřních věcí státu - ohlašovna+420599442856 10 / Edvarda Beneše Kateřina Mařáková
referent vnitřních věcí státu - ohlašovna+420599442857 11 / Edvarda Beneše -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občan předkládá platný občanský průkaz nebo cestovní pas.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tiskopis Žádost o zprostředkování kontaktu lze získat u
- Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí,
- úřadů městských obvodů statutárního města Ostravy, pověřeným vedením matrik,
- Krajského úřadu Moravskoslezského kraje,
- Ministerstva vnitra, odboru správních činností.
Vzor tiskopisu je k dispozici na internetových stránkách Ministerstva vnitra.
Písemná žádost o zprostředkování kontaktu nemusí být podána na uvedeném tiskopise. -
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za zprostředkování kontaktu uhradí občan správní poplatek ve výši 500 Kč, a to formou:
- kolkové známky v hodnotě 500 Kč,
- v hotovosti při podání žádosti na úřadě,
- zasláním na účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710, jako variabilní symbol se použije číslo ve tvaru 1111...., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem, specifický symbol 433 a jako zprávu pro příjemce uvede své jméno a příjmení.
V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká nárok na vrácení správního poplatku. -
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou požadovány.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost je možno podat elektronicky, musí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem, nebo zaslána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Internetové stránky Ministerstva vnitra ČR.
-
Popis byl naposledy aktualizován
24.09.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno