Poradenství nabízí Sociopoint a SeniorPoint
Potřebujete v době povodní psychickou podporu? Zkuste využít služeb Senior Point na telefonní krizové lince 724 312 327. Cílem je psychická podporu lidí v potížích a koordinace pomoci pro konkrétního člověka s dalšími organizacemi.
Na Magistrátu města Ostravy poskytuje základní poradenství v tomto krizovém období Sociopoint. Lidé mohou využít bezplatnou zelenou linku 800 700 650 nebo 739 680 921.
Pracovníci Sociopointu poskytnou informace např. v následujících oblastech.
- Umístění evakuačních center a rady k evakuačnímu zavazadlu.
- Jak řešit docházku do zaměstnání a jiné pracovněprávní a sociální otázky v případě potíží s dopravou do zaměstnání, potřebou chránit vlastní majetek nebo uzavření místa výkonu práce z důvodu povodní.
- Jak řešit pracovněprávní otázky v případě, že je nutné zůstat doma s dítětem kvůli povodním, uzavřením školy atp.
- Kde a jak žádat o mimořádnou okamžitou pomoc v případě poničení majetku povodní.
- Co dělat, když zaměstnavatel z důvodu povodní nemůže vyplácet mzdu.
- Kde najít pomoc v případě psychických potíží spojených s krizovou situací.