Pronájem/propacht prostor sloužících podnikání/nebytových prostor

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Pronájem/propacht prostor sloužících podnikání/nebytových prostor

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o pronájem/propacht prostor sloužících podnikání/nebytových prostor ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o nájem může podat:

    • fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci,
    • právnická osoba.
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podání písemné žádosti:

    Žádost o nájem/pacht prostoru sloužícího podnikání/nebytových prostor 

    Podmínky stanovují ZAS 2022 - 05, Zásady pronajímání/propachtování prostor sloužících podnikání/nebytových prostor ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
    • osobně na oddělení technické správy (Tyršova 1761/14, 729 29 Ostrava),
    • dotazem na emailové adrese ,
    • telefonicky 599 442 980, 702 018 267,
    • podáním písemné žádosti.
  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor správy domovního fondu, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách  s makléřem městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, v kanceláři umístěné v 1. NP domu Tyršova 1761/14 (kancelář má samostatný přímý vstup z ulice).

    Makléř: Bc. Martina Voláková, tel.: 702 018 267,

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • základní údaje o žadateli,
    • telefonní kontakt, popř. e–mailovou adresu,
    • plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci).
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Podání žádosti je bezplatné.

    Žadatel uzavře s pověřeným odborem smlouvu o úhradě zálohy na náklady spojené s projednáním žádosti a uhradí zálohu ve výši navrhovaného měsíčního nájemného, minimálně však 1 000 Kč za každý prostor, a to vše nejpozději 3 pracovní dny před projednáním žádosti v radě městského obvodu.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Každá žádost o nájem/pacht bude zaevidována a žadatel bude informován nejpozději do 30 dnů o dalším postupu vyřízení žádosti. Vedoucí odboru správy domovního fondu rozhodne o termínu uzávěrky možnosti doručení žádostí. V případě více zaevidovaných žádostí se stanoví termín veřejného projednávání, na které budou žadatelé pozváni, aby mohli svou žádost dále upravit z hlediska navrhované výše nájemného/pachtovného, případně účelu nájmu/pachtu, žádosti budou následně předloženy radě městského obvodu.

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu. Běžná doba vyřízení je cca 2 měsíce.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Odbory městského obvodu.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    • účast na veřejném projednávání žádosti o nájem,
    • uzavření smlouvy o úhradě zálohy na náklady spojené s projednáváním žádosti,
    • úhrada zálohy,
    • uzavření dohody o složení jistoty, 
    • úhrada jistoty,
    • uzavření nájemní smlouvy.
  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání žádosti je možné řešit využitím elektronické podatelny.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady městského obvodu.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Dle smluvního ujednání.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Na webových stránkách www.nemovitostimoap.cz

  19. Za správnost návodu odpovídá útvar
  20. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    31.10.2022