Pronájem obecního bytu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Pronájem obecního bytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Možnost získání obecního bytu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Občan EU nebo s trvalým pobytem na území ČR starší 18 let, který nemá dluh vůči statutárnímu městu Ostrava.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podmínky pronájmů jsou uvedeny v zásadách ZAS 2022 - 03 Zásady pronajímání bytů ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.

    Podmínkou při účasti ve výběrovém řízení je úplné a pravdivé vyplnění příslušných formulářů a jejich odevzdání ve stanoveném termínu.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Informováním se o probíhajících nebo připravovaných výběrových řízeních:

    • osobně v kanceláři oddělení technické správy (Tyršova 1761/14, 729 29 Ostrava)
    • dotazem na emailové adrese makler@moap.ostrava.cz
    • telefonicky 599 442 980, 720 966 853
    • na webových stránkách městského obvodu www.nemovitostimoap.cz
  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, oddělení správy domovního fondu, náměstí Dr. Edvarda Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, nám. Dr. Edvarda Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor správy domovního fondu, oddělení technické správy, kancelář oddělení technické správy na Tyršově ul. 1761/14, 729 29 Ostrava.

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Doklad k prokázání totožnosti.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Nejsou vyžadovány žádné správní poplatky.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady a zastupitelstva městského obvodu.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Spolužadatel (manžel - manželka, druh - družka).

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Splnění podmínek stanovených pro konkrétní výběrové řízení, řádné vyplnění formulářů a jejich odevzdání v uzavřené obálce na  podatelnu městského obvodu.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    K získání informací a získání formulářů lze využít webové stránky městského obvodu www.nemovitostimoap.cz, případné dotazy lze zasílat na adresu

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady městského obvodu.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Uplatňují se smluvní sankce sjednané ve smlouvách.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Na webových stránkách www.nemovitostimoap.cz

  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Datum konce platnosti popisu

    31.10.2022

  21. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    Neuvedeno