Prodej bytů, nebytových prostorů, domů a souvisejících pozemků do vlastnictví nájemců nebo třetích osob

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Prodej bytů, nebytových prostorů, domů a souvisejících pozemků do vlastnictví nájemců nebo třetích osob

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o prodej:

    •  bytů,
    •  nebytových prostorů,
    •  domů,
    •  včetně souvisejících pozemků do vlastnictví  nájemců a třetích osob.
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci.
    • právnická osoba.
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Přihlášením do výběrového řízení a složením příslušné kauce.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, odbor majetku, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadě městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, náměstí Dr. E. Beneše 555/6, 729 29 Ostrava, odbor majetku, kancelář č. 114, 1. patro.

    Eva Červenková
    referent majetkové správy
    +420599442875 114 / Edvarda Beneše
    Milena Stromská
    referent majetkové správy
    +420599442881 114 / Edvarda Beneše
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • údaje o žadateli, 
    • u právnických osob aktuální výpis z obchodního rejstříku, u družstev či občanských sdružení doklad prokazující subjektivitu a stanovy, u podnikajících fyzických osob živnostenský list,
    • v případě zastupování žadatele pověřenou osobou plná moc v originále, popř. ověřená kopie. 
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky se nehradí. Hradí se pouze náklady spojené s prodejem, a to  poplatek ve výši 2000,-- Kč za podání návrhu na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí. Tyto náklady hradí kupující.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání rady městského obvodu  a zastupitelstva městského obvodu. Běžná doba vyřízení je většinou 6 měsíců.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Nejsou stanoveny.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Vaše případné dotazy můžete řešit prostřednictvím elektronické podatelny.   

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
      • zákon č.  89/2012  Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších změn
    • zákon č. 256/2013  Sb., o katastru nemovitosti ČR ( katastrální zákon),  ve znění   pozdějších   předpisů
    • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
    • Obecně závazná vyhláška statutárního města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn a doplňků
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence zastupitelstva městského obvodu, které je možné požádat o opětovné posouzení žádosti.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Uplatňují se smluvní sankce v případě, že jsou sjednány ve smlouvách

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    15.11.2023

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno